Ako želite uspješnu karijeru, nužno je biti aktivno prisutan na LinkedInu. Profil na LinkedInu nije samo učinkovit način umrežavanja s drugim profesionalcima u vašem području, nego i prilika da vas netko primijeti i ponudi vam posao. A redovito ažuriranje profila i objavljivanje sadržaja vezanih uz posao može vam donijeti posao o kakvom sanjate.
Sažetak profila
Ako nakon otvaranje korisničkog računa i popunjavanje obrazaca zanamarite profil, to vam neće donijeti mnogo dobrog.
Među elementima koji čine snažan profil dva najvažnija su vaša profesionalna pozicija odnosno titula te odjeljak koji govori o vama, navode stručnjaci sa Sveučilišta Harvard. Ta dva elementa zajedno čine sažetak profila na LinkedInu, a to je jedna od prvih stvari koju ljudi vide kada posjete vašu stranicu. Posebno je važna profesionalna titula jer to je tekst koji se prikazuje u rezultatima pretraživanja i za Google i za LinkedIn.
>>Tri pogreške u LinkedIn profilu koje vam mogu uništiti šanse da dobijete posao
>>Šest savjeta kako dobiti posao iz snova
U rubrici Make It CNBC piše kako izgleda dobar profil na LinkedInu prema stručnjacima za karijeru s Harvarda:
***
Ime i prezime:
Jessica Yan
Profesionalni naslov:
Research Scientist | Ph.D. Candidate | Data Analytics, Biotech, Pharma
“O meni”:
Ja sam znanstvenik istraživač koji proučava kako neuronska aktivnost motivira i oblikuje ljudsko ponašanje. Moja stručna znanja obuhvaćaju dizajn i upravljanje projektima, analizu i interpretaciju podataka te razvoj i implementaciju istraživačkih alata. Uživam u generiranju novih ideja i osmišljavanju izvedivih rješenja relevantnih problema. Kolege me opisuju kao poduzetnu i snalažljivu osobu koja ima pozitivan, proaktivan stav kada se suoči s izazovima. Trenutno tražim prilike koje će mi omogućiti razvoj i promociju tehnologija koje pomažu ljudskom zdravlju. Specifična područja interesa uključuju analizu podataka, biotehnologiju i farmaciju.
***
Evo što su obilježja dobro sročenog sažetka profila:
• može ga se pročitati za najviše 30 sekundi.
• profesionalni naslov ima manje od 120 znakova, navedena je glavna stručna kvalifikacija te područja rada.
• sadrži ključne riječi koje se odnose na industriju, osnovne vještine, snage, talente i interese.
• sažetak je napisan profesionalnim stilom, bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.
• pruža dublji uvid u osobu: po čemu je ona jedinstvena? Kako vidi svoju karijeru? Kako bi je drugi ljudi opisali? Koje su njezine osobne i profesionalne vrijednosti?
Što još treba navesti u profilu
Iako je sažetak profila najvažniji, ne smijete zanemariti ni ostatak profila.
Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći pri kreiranju profila:
- Postavite fotografiju. Idealno bi bilo da na fotografiji budete u poslovnoj odjeći. Profili s fotografijama imaju 14 puta veću vjerojatnost da budu pregledani, tvrde stručnjaci.
- Prilagodite URL svog javnog profila. Adresa bi trebala izgledati poput: www.linkedin.com/in/vaseime. Tako ćete ga lakše uključiti u posjetnice, životopise i potpise u elektroničkoj pošti.
- Poboljšajte svoj profil dodatnim informacijama. To mogu biti vaše vještine, volonterska iskustva, dostignuća, certifikati, dodatne stručne kvalifikacije… To također može privući ljude da pogledaju vaš profil te tako pomoći u izgradnji vaše mreže i kreiranju novih poslovnih prilika.
- U odjeljku o dosadašnjim iskustvima opišite svoju karijeru. Koristite ciljane ključne riječi i uključite informacije o tome što ste ostvarili na svojim prethodnim pozicijama. Pokušajte navesti neke mjerljive rezultate. I ne lažite o titulama ili dužnostima. Moglo bi vam se desiti da se nađete u neugodnoj situaciji ako vaše bivše to otkriju.
- Obrazovanje: uključite obrnutim kronološkim redoslijedom sve programe ili škole koje ste pohađali.
- Prilagodite odjeljak Vještine i preporuke. Relevantan popis vještina na vašem profilu omogućuje da vam drugi u vašoj mreži daju podršku. (Vještine s najviše odobrenja bit će prve navedene). To će također pomoći drugim ljudima da prepoznaju vaše kvalitete i ponude vam prave prilike.
- Svakako u profil na LinkedInu uključitr preporuke bivših nadređenih, bivših kolega, klijenata, dobavljača, profesora ili prijatelja s kojima ste studirali. Drugim riječima, svih onih koji žele reći nešto pohvalno o vašem radu.
Budite aktivni i gradite mrežu
Zapamtite, što ste aktivniji, tim bolje. Kako promijenite posao ili ovladavate novim vještinama, ažurirajte svoj profil.
>>Deset najtraženijih vještina kod poslodavaca prema LinkedInu
Biti aktivan znači i družiti se sa zajednicom. To možete učiniti tako da:
- Dijelite zanimljive sadržaje, od novih dostignuća i najava u branši do postova na vašem blogu ili članaka.
- Povezivanjem s bivšim i sadašnjim suradnicima, prijateljima i članovima obitelji. Prihvatite i pozive ljudi s kojima se nikada niste sreli ako vam se čini da bi to moglo pomoći vašem profesionalnom razvoju.
- Podržite aktivnosti drugih. Sudjelujte u raspravama. LinkedIn vam omogućuje da vidite što ljudi u vašoj mreži objavljuju, što im se sviđa, što komentiraju. Ako vam se svidio neki objavljeni post, podržite ga pozitivnim komentarom.
- Pridružite se grupama. To će vam pomoći da ojačate veze s ljudima koji imaju zajedničke vještine, iskustva, rade u istoj branši ili imaju slične ciljeve.