Devet pogrešaka kojima ćete nepovratno narušiti prvi dojam

Ako želite da vam netko vjeruje, trebate ga gledati ravno u oči. Ključno je i dobro rukovanje te da nikad ne zaboravite da uvijek treba biti ljubazan prema drugima

303
prvi dojam

Da bi netko stvorio prvi dojam o vama, potrebno je najviše 30 sekundi. I za to imate jednu jedinu priliku koju ne želite uprskati. A dovoljna je jedna greška. Nije riječ samo o tome kako izgledate odnosno kako ste odjeveni, nego o nizu detalja o kojima biste trebali voditi računa.

S portala CNBC Make It prenosimo savjete nekoliko uspješnih poduzetnika o najčešćim greškama koje mogu nepovratno uništiti prvi dojam i kako se zauvijek riješiti tih loših navika. Riječ je o poduzetnicima koje je Make It okupio u grupi pod nazivom The Oracles (Proroci) kako bi svojim savjetima i dijeljenjem svojih uspješnih poslovnih strategija pomogli drugim poduzetnicima da razvijun svoje poslovanje, podignu kvalitetu života ili jednostavno – da brže postanu uspješni.

Izostanak kontakta očima i loše rukovanje

“Nikad ne zapošljavam osobu u koju nemam povjerenja, a prvi dojam uvijek stvaram na temelju kontakta očima. Ako želite da vam netko vjeruje, trebate ga gledati ravno u oči”, rekla je Barbara Corcoran, osnivačica grupe Corcoran, voditeljica podcasta „Business Unusual“ i ulagačica u američki poslovni reality show Shark Tank na ABC-ju.

“Ključno je i dobro rukovanje. Nije riječ toliko o čvrstoći stiska, već o tome da se koža između palca i kažiprsta poveže s rukom druge osobe na istom mjestu. Takav kontakt signalizira da ste sigurni i pouzdani.”

No, memojte zaboraviti ni na to da je zbog pandemije Covida-19 preporuka da se izbjgavaju fizički dodiri, uključujući rukovanje.

Nepristojnost

„Ljubaznost je dalekosežna. Još uvijek se sjećam svih ljudi iz show businessa koji su bili zlobni prema meni na početku moje karijere, kao i onih koji su mi pružili ruku i dali savjete”, kaže Jay Leno, komičar i zvijezda CNBC-jeve emisije “Jay Leno’s Garage”, nekadašnji voditelj emisije “The Tonight Show” na NBC-ju.

“Jednom sam bio u društvu s prijateljem, vrlo poznatom osobom, kojeg je obožavatelj zatražio autogram. Kad mu se potpisao a da ga pritom uopće nije pogledao, vidio sam mržnju na licu njegovog obožavatelja.

Nikad, nikad ne zaboravite na ljubaznost prema drugima. Često čujete stvari poput: ‘Ušao sam u dizalo s tim i tim, a nisu ni pozdravili’.’Sada tu osobu mrze do kraja života.”

Propustiti priliku da postavite dobra pitanja

„Da biste brzo izgradili odnos i vjerodostojnost, postavljajte otvorena pitanja”, savjetuje Marla Beck, suosnivačica i izvršna direktorica tvrtke Bluemercury, proizvođača preparata za njegu kože M-61 i kozmetike Lune+Aster.

“Na primjer, saznajte kako je druga osoba započela svoj posao, kako je završila na sadašnjoj poziciji ili gradu. Pitajte ih o njihovim ciljevima i snovima. Gdje žele biti za 10 godina. Upoznat ćete osobu bolje, pokazat ćete da razmišljate, da ste znatiželjni i da želite proširiti svoje znanje.”

Zanemarivanje vlastite reputacije

„Prvi dojam ne započinje one sekunde kad nekoga upoznate. Sve započinje puno ranije: vašom reputacijom koju gradite s vremenom kroz svoje uspjehe. Kada napokon upoznate određenu osobu, reputacija je ono što je prethodilo upoznavanju”, tumači Markus Hetzenegger, osnivač i izvršni direktor njemačke tvrtke NYBA Media GmbH.

Pokazivanje nezainteresiranosti

“Nije dovoljno biti zanimljiv. Morate pokazati interes. Zašto? Jer ono što čovjeka uistinu pokreće su oni sami. Stoga razgovarajte o njima. Pitajte što rade, zašto to rade i što žele postići. Istražite kako možete unaprijediti buduće susrete s njima. A za njih ćete dobiti priliku ako prvi put ne uprskate”, savjetuje pak Natalie Workman, suosnivačica Cardone Ventures for Women.

“I ne zaboravite im dati svoju posjetnicu kako biste ostali u kontaktu. Ali upamtite: vaš je zadatak da stanete u kontaktu s njima.”

Uzimanje bez davanja

„Ako ste skromni i velikodušni, izgradit ćete oko sebe lojalnu zajednicu. Poslovni svijet temelji se na uzimanju i davanju, ali prvo moramo naučiti davati. Što više svojih usluga, znanja, veza I vremena možemo ponuditi drugima, više ćemo dobiti zauzvrat”, kaže Ashley Alderson, osnivačica i izvršna direktorica The Boutique Huba i Boutique.Stylea te motivacijska govornik koja je pobijedila rak.

Neprepoznavanje vlastitih vrlina

„Po prirodi sam entuzijast, ali suzdržavao sam jer sam htio biti cool. Sve dok nisam shvatio da je moj entuzijazam zapravo jedna od mojih najvećih vrijednosti”, rekao je Alon Rajic, izvršni direktor Finofina, koji upravlja jednim od vodećih sustava za transfer gotovine.

“Izuzetno je važno prepoznati svoje najjače vještine i ponosno ih pokazati. Ako ste rječit govornik, pričajte. Ako ste izvrstan slušatelj, postavljajte puno pitanja. Ali morate pripaziti da te svoje vrline ne naglašavate pretjerano.”

Pričanje bez slušanja

“Prije bih se, kad bih upoznao nekoga novog, ponašao kao da znam gotovo sve o toj osobi i brzo bih usmjerio temu prema onome što ja mogu ponuditi. Međutim, s vremenom sam naučio više slušati i govoriti samo kad je pravi trenutak i kad imam nešto istinski vrijedno za reći”, kaže Craig Handley, suosnivač ListenTrusta i autor knjige Hired to Quit, Inspired to Stay “Unajmljeni za otkaz, nadahnuti da ostanu”.

Previše truda

“Pjesnikinja Maya Angelou jednom je rekla: ‘Ljudi nikada neće zaboraviti kako su se osjećali s vama’. Te su riječi toliko istinite. Prilikom prvog susreta dobila sam sjajnu priliku jer je netko ‘imao dobar osjećaj’ o meni. Moja strategija je da budem što vjernija sebi, umjesto da se trudim impresionirati druge, kao što mnogi ljudi čine.”, kaže glazbenica i poduzetnica Andrea Callanan, vlasnica tvrtke za zapošljavanje Inspire Me.

>>Omiljenost u društvu rezultat je skupa vještina, a ne urođenih osobina

>>Kako ostaviti dobar prvi dojam u novoj radnoj sredini