Pet psiholoških trikova koji vam mogu pomoći da napredujete u karijeri

Jednostavni psihološki trikovi mogu vam olakšati da napredujete u karijeri. Na primjer, prisjećanje nečijeg imena u pravom trenutku ili postavljanje inteligentnih potpitanja tijekom razgovora može vam pomoći da ostavite dojam samouvjerene i agilne osobe

209
napredak-u karijeri
Da biste bolje pamtili imena, stvorite vizualnu asocijaciju odmah nakon upoznavanja neke osobe [Photo by August de Richelieu from Pexels]

Kada je riječ o savjetima vezanim uz napredak u karijeri, o tome bismo mogli pričati danima. Na primjer, prisjećanje nečijeg imena ili postavljanje inteligentnih potpitanja tijekom razgovora može vam pomoći da se predstavite samopouzdanim i agilnim, te vam unaprijediti profesionalnu karijeru.

Donosimo pet jednostavnih psiholoških trikova koji vam mogu olakšati napredak u karijeri.

Postavljajte pitanja

Istraživanje Sveučilišta Harvard pokazalo je kako je veća vjerojatnost da će vas sugovornici doživljavati simpatičnim ako tijekom razgovora postavljate pitanja. Posebno ako postavljate pametna pitanja. To vrijedi za razgovore u živo, ali i u virtualnom svijetu odnosno prilikom rasprava na društvenim mrežama.

Postavljenje dodatnih pitanja, navodi harvardski istraživački tim, ne pokazuje samo da slušate govornika, nego da ste zainteresirani i angažirani.

Postavite pred sebe nerazumno velika očekivanja

Najuspješniji ljudi svoja očekivanja postavljaju izuzetno visoko i spremni su za sve izazove, kaže Steve Siebold, samozatajni milijunaš i autor knjige “Kako razmišljaju bogati “.

“Nitko se nikad ne bi obogatio i živio svoje snove bez ogromnih očekivanja”, tvrdi Siebold. “Drevna mudrost kaže da u životu dobivate ono što očekujete, no mnogi ljudi ograničavaju se na prosječnost srednje klase kako bi se zaštitili od neuspjeha.”

Prihvatite trenutke tišine tijekom razgovora

“Kada nekome postavite pitanje, a osoba ne odgovori odmah, nemojte osjećati pritisak da morate potaknuti razgovor”, upozorava Travis Bradberry, suosnivač TalentSmarta.

Šutnja može ići vama u prilog. “Trenuci tišine tjeraju ljude da govore, pogotovo ako je loptica na njihovom terenu. No, tišina je izvrsno sredstvo u pregovorima i drugim teškim razgovorima. Zato ne srljajte, oduprite se nagonu da prekinete tišinu i potaknete razgovor prije nego što dobijete odgovor”, razlaže Bradberry.

>>Četiri jednostavna savjeta za bolju komunikaciju

Vizualizirajte imena ljudi kako biste ih upamtili

Korištenje imena osobe u razgovoru pokazuje poštovanje, prihvaćanje i susretljivost, tumači Joe Hart, izvršni direktor Dale Carnegieja. No, o tome je lakše govoriti nego se prisjetiti imena osobe u presudnom trenutku.

Da biste bolje pamtili imena, stvorite vizualnu asocijaciju odmah nakon upoznavanja neke osobe. Na primjer, ako ste upoznali Hrvoja koji nosi velike naočale, možete ga upamtiti upravo po tome detalju, kao “Hrvoja s velikim naočalama”. Ili, na primjer, Igora u kariranoj košulji. Stručnjaci tvrde da ćete se imena lakše sjetiti ako ih upamtite kroz takvu vizualnu asocijaciju.

Kimajte glavom kako bi se ljudi lakše složili s onim što govorite

“Sljedeći put kada budete trebali pridobiti nekoga da privati vaše mišljenje, kimajte glavom dok pričate”, savjetuje Bradberry.

>>Kako izbjeći najčešće greške u govoru tijela prilikom intervjua za posao

“Ljudi nesvjesno zrcale govor tijela ljudi oko sebe kako bi bolje razumjeli što drugi ljudi osjećaju. Kada klimate glavom dok govorite, dokazujete da je ono što govorite istina i poželjno, a ljudi su skloniji složiti se s vama.”