Traženje posla je mnogo više od dobrog životopisa. Svi znamo što nam treba kako bismo se lakše zaposlili – sjajan životopis, nekoliko aktualnih trendovskih fraza ubačenih u motivacijsko pismo, paziti na govor tijela prilikom intervjua… Ali ništa od toga neće pomoći ako nije podržano ispravnim načinom razmišljanja.
Promocija i marketing
Ako krenete na razgovor pretjerano ili nedovoljno samouvjereni, teško da ćete impresionirati potencijalnog poslodavcam bez obzira na to koliko ste se dobro pripremili.
Priprema za razgovore za posao (i potraga za poslom) znači da morate naučiti kako se pravilno plasirati na tržište i predstaviti potencijalnim novim poslodavcima. Ključno je da vjerujete u svoje vještine i sposobnosti kako biste se tijekom razgovora mogli predstaviti u najboljem svjetlu. Dakle, morate naučiti prodavati sebe, baš kao što svaki dobar trgovac prodaje svoj proizvod.
Ovo je nekoliko osnovnih pitanja koja si možete postaviti kako biste lakše shvatili kako se učinkovito “prodati”.
Što želite postići?
Razmislite što zapravo želite postići. Očito je konačni cilj zaposliti se, ali kako ga ostvariti?
Samopouzdanje je ključno, ali nemojte pretjerivati. Naravno da vaš proizvod možda nije savršen. Nijedan nije. Morate naučiti kako nadići svoje slabosti. Da biste razvili pravi način razmišljanja o razgovoru za posao, usredotočite se na ono u čemu ste jaki. Razmislite o tome što vas čini jedinstvenim, u smislu vaših kvaliteta i ostvarenja.
Možda nekima zvuči pomalo pomodno, ali vizualizacija sebe u ulozi – bilo da je riječ o voditelju trgovine ili glavnom financijskom direktoru – zaista vam može pomoći da se usredotočite na ono što vam može pomoći u poslu ili čime možete pridonijeti poslu. Čak i ako tome posvetite vrlo malo vremena, to je važan dio izgradnje vašeg samopouzdanja kako biste mogli napredovati u potrazi za poslom.
Ipak, budite realni. Zamišljanje sebe u novoj poziciji nije sanjarenje, nego proces koji će vam pomoći da usredotočite na svoje osobne zasluge i na to zašto ste idealan kandidat. Morate biti spremni zaključiti posao, ali to nikada nećete učiniti ako vaši ciljevi nisu postavljeni na čvrstim temeljima i realnim očekivanjima.
Što pokušavate prodati?
Ovo je, u stvari, nadogradnja na prethodno pitanje. Iskreno se zapitajte zašto želite baš taj posao. Ovo je vrlo korisno pitanje koje si trebate postaviti, jer postoji velika vjerojatnost da će to biti i jedno od pitanja koje će vam postaviti kada dođete do intervjua.
Na ovo pitanje, naravno, nema točnih ili pogrešnih odgovora, ali morate biti spremni odgovoriti na njega. To će vam pomoći da usmjerite svoju pažnju na projiciranje sebe na pravi način, a kad dođe do toga, moći ćete učinkovito na njega odgovoriti.
>>Zašto se trebate promovirati kako biste bili zapaženi
Tko je vaša publika?
Sada znate tko ste i što pokušavate postići. Sljedeći je korak razumjeti ljude s kojima razgovarate. Svi znamo da treba prilagoditi životopis, motivacijsko pismo i odgovore na intervjuu sugovorniku. Da bismo to mogli, moramo razumjeti što od nas traže.
To znači da moramo napraviti svoje istraživanje. Jasno je da će specifikacija posla sadržavati mnogo korisnih informacija i odgovora, ali istraživanjem potencijalnog poslodavca, postavljanjem sebe u njihov položaj i razmatranjem onoga što bi oni željeli čuti, možete napraviti korak dalje.
Morate predstaviti svoje vještine i iskustvo, po potrebi i ciljeve, u najboljem mogućem svjetlu. Treba o njima unaprijed pažljivo razmisliti i moraju biti realni. Ako se prijavljujete za posao u industriji u kojoj nemate iskustva, morat ćete objasniti kako se vaše vještine i dosadašnja iskustva mogu prenijeti na nju. Ako pak radite s regruterom, možda biste trebali zatražiti njegovo mišljenje o ostvarivosti vaših ciljeva.
Kako biti proaktivan?
Proaktivni pristup može pomoći vašoj potrazi za poslom. Ako prepoznajete posao koji želite, znate kako možete pridonijeti na toj poziciji i razumijete što se od vas očekuje, u sjajnoj ste pozicije da se ubacite u tvrtku prije nego što vaši sugovornici uopće spoznaju da upravo vas trebaju.
Da biste to uspjeli, ciljajte na nekoliko tvrtki za koje smatrate da bi mogle imati koristi od vaših vještina i pošaljite im prijave. Kao i kod bilo koje druge vrste hladnog poziva, svoj zahtjev morate popratiti telefonskim pozivom. Ali budite spremni na to da ovo može biti težak, ali vrlo koristan proces ako uspije.
Kako biste postupak učinili što svrsishodnijim, pratite tržište rada. Javljanje tvrtkama koje aktivno zapošljavaju – čak i ako pripadaju različitim branšama – smanjuje šanse da vas glatko odbiju.