Sedam načina za borbu protiv stresa

Jedan od simptoma stresa je izoliranost od drugih. To može povećati osjećaj stresa. Zato potražite prijatelja ili pouzdanog kolegu kojem se možete povjeriti. Razgovor vas može samo ojačati. To je prvi korak k oslobođenju od stresa

104
Studije su pokazale da fizičke aktivnosti smanjuju stres, stoga im svakako posvetite dio vremena, kao i odmoru te drugim opuštajućim aktivnostima poput čitanja, gledanja filmova, slušanja glazbe... [Image by Free-Photos from Pixabay]

Ako niste profesionalni majstor meditacije, vjerojatno ćete na poslu kad-tad doživjeti stres, Ponekad razina uzbuđenja nakon što ste obavili posao u roku ili ako ste nadmašili planirani rezultat može biti motivirajuća, pa čak i okrepljujuća. Ali ako je pritisak na radnom mjestu toliko visok da simptomi obuhvaćaju gotovo stalni strah ili tjeskobu, vrijeme je da nešto poduzmete.

Istraživanje portala za zapošljavanje Monster o fizičkom i psihičkom stanju osoba zaposlenih na puno i nepuno radno vrijeme provedeno prošle godine na uzorku od 1000 zaposlenika u Sjedinjenim Državama pokazalo je da posao negativno utječe na mentalno zdravlje 34 posto ispitanika. Mnogi od njih zbog svog posla iskusili su anksioznost (41%), depresiju (24%) i fizičke smetnje (12%).

No, dobra je vijest da postoje metode upravljanja stresom. Stručnjaci tumače kako se sa stresom koji nastaje u radnom okruženju treba boriti na tri razine: s uzrocima, s vlastitom sposobnosti da se riješimo stresa te liječenjem nastale štete.

S portala Monster prenosimo savjete stručnjaka o tome kako da se suočite sa stresom, da se smirite i nastavite dalje.

Budite organizirani

Čak i ako osjećate da u organiziranom kaosu radite najbolje što možete, ako želite smanjiti razinu stresa važno je usredotočiti se na organizacijski dio te jednadžbe.

“Nitko ne voli nered”, kaže Michael Woodward, psiholog i životni trener iz New Yorka. Najjednostavniji način je dan započnete i završite čistog uma: “Prije nego što izađete iz ureda na kraju radnog dana odvojite nekoliko minuta kako biste pregledali pristiglu poštu, bacite nepotrebne papire nagomilane na stolu i očistite svoj radni prostor.”

A prije nego započnete novi radni dan, napravite plan i navedite zadatke po važnosti. Tako ćete znati što vas čeka i s čime biste se prvo trebali pozabaviti.

Prepoznajte okidače svog stresa

Možda zvuči banalno, ali otkrivanje okidača vašeg stresa (rokovi, previše obveza…) prvi je korak u rješavanju problema. Sljedeći korak je da obratite pažnju na to kako reagirate na stresne situacije. Na primjer, ako dobijete dodatni zadatak iako ste pretrpani obvezama. Vičete li? Gutate sve u sebi? Tražite li smirenje u grickalicama, kavi ili nekoj drugoj hrani ili piću?

Ako prepoznate svoje reakcije, možete se usredotočiti na pronalaženje produktivnijih načina rješavanja uzroka.

Pazite što jedete i pijete

Postoji prilično tijesna veza između hrane i raspoloženja, potvrđuju nutricionisti. Kada smo gladni, obično smo i nervozni. S druge strane, prejedanje može izazvati osjećaj krivnje pa čak i tuge. Ako preskočite ručak, a zatim sredinom poslijepodneva udovoljite svojoj želji za kremšnitama, bit ćete dobro prvih sat vremena, a nakon toga ćete osjetiti slabost jer će vašem tijelu nedostaju potrebni proteini i masti.

Ograničite konzumaciju kave, čaja, šećera, bezalkoholnih pića i alkohola. Brza hrana može biti jednostavno i lako rješenje za ručak, a piće nakon posla zvuči privlačno kada ste pod stresom. Ali ako se to često ponavlja, može pogoršati negativne učinke stresa. Osim toga, mamurluk nikad ne pomaže da se opustite.

Uzmite stanku kada je to potrebno

Buljenje u neku tablicu ili dokument neće otkloniti stres. Upravo suprotno. Stoga, ako osjetite zamor ili da ste zapeli, prošećite. Napravite nekoliko opuštajućih vježbi za svojim stolom ili nešto drugo što će vas odvratiti od stresa i omogućiti vam da razbistrite glavu.

Jedan od načina da se izvučete iz trenutnog mentalnog stanja kako biste se mogli ponovo fokusirati na posao je meditacija. To može biti jednostavna petominutna vježba dubokog disanja za koju je dovoljno podesiti tajmer pametnog telefona. Usredotočite se na jednostavnu i opuštajuću sliku, opustite se i duboko udahnite u redovitim intervalima dok se alarm ne oglasi,

Podijelite svoje osjećaje s drugima

Jedan od simptoma stresa je izoliranost od drugih. To može povećati osjećaj stresa jer se osjećate sami i napušteni. Ali ne mora biti tako.

Razvijte mrežu podrške i prihvatite da nam je nekad potrebna pomoć da prebrodimo teške situacije. Ponekad vam malo popuštanje ventila može olakšati misli. Potražite prijatelja ili pouzdanog kolegu kojem se možete povjeriti.

Razgovor vas može samo ojačati. Kroz razgovor možete preispitati svoje osjećaje i iskustva. To je prvi korak k oslobođenju od stresa.

Bez obzira na to hoćete li za razgovor odabrati stručnjaka ili prijatelja kojem vjerujete, nemojte se fokusirati na stres Opustite se i možda ćete pronaći olakšanje.

Zaštitite svoje slobodno vrijeme

Ako ste potpuno u poslu, bez slobodnog vremena, to je izuzetno stresno. Važno je izdvojiti vrijeme za slobodne aktivnosti koje ća vam pomoći da se opustite i “napunite baterije”. Nemojte se ustručavati otiči na godišnji odmor. Studije su pokazale da fizičke aktivnosti smanjuju stres, stoga im svakako posvetite dio vremena, kao i odmoru te drugim opuštajućim aktivnostima poput čitanja, gledanja filmova, slušanja glazbe…

Isplanirajte izlaznu strategiju

Ako ste učinili sve što ste mogli da uklonite okidače stresa iz svog radnog života, a i dalje se bojite ponedjeljka i imate noćne more zbog svog posla, možda je vrijeme da se suočite s time da problem nije u vama, nego u njima.

Ponekad, unatoč svim naporima, jednostavno postoji nesklad između pojedinca i njegove radne okoline. Ako je stres kroničan i počne stvarati ozbiljne probleme u vašem životu, ako utječe na vašem zdravlje, uspjeh na poslu ili osobne odnose, potražite drugi posao koji vam omogućuju da budete zdravi, sretni i produktivni.

>>Ostanite zdravi uz stres na poslu

>>Druženje s kućnim ljubimcem smanjuje stres i osjećaj osamljenosti

>>Zašto su narcisoidne osobe sretnije i otpornije na stres

>>Kako uspjeti na visoko stresnim poslovima

>>Uz malo pripreme i kavu povratak na posao nakon odmora ne mora biti stresan

>>Cedevita pokrenula stranicu koja nam pomaže da se nosimo sa stresom