Dok pandemija koronavirusa i dalje hara, tvrtke širom svijeta pripremaju se za život nakon nje ili za suživot s njim. A to biste trebali činiti i vi.
Prvi korak je nadogradnja vašeg LinkedIn profila. Iako se priroda traženja posla značajno promijenila u posljednjih nekoliko godina, LinkedIn ostaje jedan od najpopularnijih alata koji poslodavci i agenti koriste za pronalaženje kandidata.
Ovo je šest najčešćih pogrešaka koje možete napraviti na svom LinkedIn profilu, s nekoliko savjeta kako ih iispraviti.
1. Nemate fotografiju na profilu
Nedostatak fotografije na vašem profilu može se protumačiti kao da ste previše zauzeti da biste to shvatili ozbiljno. Postavite na profil nedavnu fotografiju koja vam se istinski sviđa, onu na kojoj projicirate povjerenje i pristupačnost.
Sve dok ste na njoj prikladno odjeveni, nije važno je li fotografiju snimio profesionalni fotograf ili prijatelj s pametnim telefonom.
Želite stvari izdići na novu razinu? Postavite svoju fotografiju kao pozadinsku sliku. Nemojte zaboraviti ili olako otpisati ovu mogućnost. Agenti za zapošljavanje pretražuju stotine profila, a način kako ćete postaviti svoju sliku mogao bi biti dovoljan da zastanu i pomisle: “Ovo je zanimljivo”,
2. Loše napisan uvodni naslov
To je tekst koji se pojavljuje ispod vaše fotografije i imena, što ga čini jednom od prvih stvari koje ljudi vide kada pogledaju vaš profil. Zamislite to polje kao svoj odgovor na pitanje čime se bavite.
Vaš kratak odgovor može biti: “Ja sam potpredsjednik proizvodnje za [X tvrtku]”. Ili možete napisati: “Plasiramo na tržište novu generaciju proizvoda”. Oba su ispravna. Ali koji je za vas učinkovitiji? Odgovor ovisi o vama.
Ovdje treba razlučiti dvije situacije:
- Kada vaša funkcija i kompanija za koju radite govori dovoljno o vama: ako radite za dobro poznatu tvrtku koja e lider u svojoj branši – velikoj korporaciji, uspješnom startupu, vrhunskoj instituciji … – možda je dovoljno da u uvodu navedete svoju službenu funkciju.
- Kada kratki opis onoga što raditi šalje bolju poruku: drugi način je da kratko opišete ono što radite i kako to radite. Na primjer: “Povezujemo ljude s poslovima koje vole” ili “Pomažemo vam da ispričate svoju priču i pokažete zašto ste drugačiji od drugih”.
3. U sažetku se ne “prodajete” dovoljno dobro
Baš kao što poduzetnik predstavlja startup ili pisac pokušava predstaviti scenarij producentu, vi morate prodati ideju. Ta ideja ste vi.
Evo nekoliko strategija kojima ovaj odjeljak možete učiniti uvjerljivijim:
- Upotrijebite prvo lice. U redu je govoriti”ja” – ljudi to čuju od vas. Govoriti o sebi u trećem licu – na primjer, “Ivan je iskusan…”, “Marija je talentirana…”) zvuči nezgrapno i narušava vezu koju želite uspostaviti.
- Izbjegnite fraze i klišeje. Mnogi ljudi skloni su napisati “Ja sam timski igrač koji uživa surađivati s drugima.” To možda nije loš početak, ali učinite korak dalje tako da pojasnite što za vas znači “timski igrač”: “Vodim suradničke timove koji pružaju najbolje od sebe kako bi kreativno riješili probleme”.
- Napišite to smisleno: Iako sadržaj vašeg sažetka govori o vama, on vas povezuje s drugima. Kratko i jezgrovito opišite tko ste i kako možete pridonijeti budućem poslodavcu.
4. Šturi odjeljak o dosadašnjim iskustvima
Ljuti uglavnom ovaj odjeljak smatraju rutinskom rubrikom u kojoj se navode dosadašnji poslodavci i pozicije koje su imali. Ali potencijalni poslodavci žele u tom odjeljku vidjeti puno više. Kao i prilikom pisanja životopisa, trebali biste tome pristupiti tako da predstavite svoja ostvarenja. Zato je dobro iskoristiti životopis prilikom popunjavan ja ove rubrike.
- Za svoj trenutni ili posljednji posao: navedite po točkama tri do pet ostvarenja, uključujući konkretne rezultate. Na primjer: “Vodio sam tim od 12 kolega iz triju zemalja koji je sudjelovao u pokretanju nove linije proizvoda koja je premašila prvotne projekcije prodaje za 11 posto”.
- Za bivše poslove ove primijenite isti pristup. Istaknite najveća postignuća.
- Podijelite zasluge sa svojim timom: Ako ste radili na projektu s drugima, istaknite u postu njihova imena, posebno ako ste menadžer na srednjoj razini koji je vodio tim dok su drugi radili na njemu. To ni na koji način ne umanjuje vau ulogu i trud.
- Uključite ključne riječi koje su relevantne za vašu industriju. Poslodavci skeniraju ključne riječi koje ukazuju na vaše vještine i razinu stručnosti. Jedan od načina za prepoznavanje ovih ključnih riječi je čitanje opisa poslova u vašoj industriji i bilježenje posebnih kvalifikacija. Zatim provjerite jesu li te fraze uključene u vaš profil.
- Ažurirajte i osvježavajte svoj profil. Kada ostvarite neki uspjeh, dodajte novi podatak i uklonite stariji.
5. Ne pretjerujte s preporukama
Potvrde ili odobrenja (Endorsement) su odličan način kako biste izgradili vjerodostojnost. Sjajno je da drugi stručnjaci ističu vaše vještine u određenom području.
Ali preporuke vrijede znatno više jer one ne zahtijevaju samo jedan klik. Najmoćnije su one koje pišu ljudi čija ste očekivanja nadmašili.
Ono što biste trebali imati na umu je da promišljena i dobro napisana preporuka kolege koji poznaje ono čime se bavite znatno više pridonosi tome da se vaš profil razlikuje od drugih od općenitih komentara.
6. Previše ili premalo aktivnosti na profilu
Iako želite pokazati da vam je profil aktivan, ne biste trebali pretjerivati. Pretjerana aktivnost, ako ste na mreži nekoliko puta dnevno, ako stalno tvitate i komentirate sve i svašta, to može biti signal upozorenja za potencijalne poslodavce.
Samo vi možete odrediti pravu razinu aktivnosti. U svijetu u kojem je sve vrlo transparentno i pretraživo, želite pokazati da ste zainteresirani za svijet i druge ljude, da ste posvećeni svom poslu i povezani s drugim ljudima kroz smislene virtualne rasprave.
>>Sve što ne smijete raditi na svom Linkedin profilu
>>Kako izgleda savršen profil na LinkedInu
>>Tri pogreške u LinkedIn profilu koje vam mogu uništiti šanse da dobijete posao