Sve što ne smijete raditi na svom Linkedin profilu

Linkedin je društvena mreža koja omogućuje stvaranje korisnih i smislenih poslovnih veza, no, kao i svaki drugi alat, i Linkedin se može pogrešno koristiti.

175
LinkedIn profil

LinkedIn je globalna mreža poslovnih ljudi koji je koriste za međusobno povezivanje, u nadi da će tim kontaktima lakše doći do posla. Kao i u svemu ostalome, i na Linkedinu dojam je važan – ako želite privući ljude koji vam mogu poslovno pomoći. Donosimo vam nekoliko savjeta o tome što ne biste trebali raditi na svom Linkedin profilu:

Linkedin nije Facebook

Prvi dojam stječe se fotografijom na profilu. Solidan portret koji pokazuje gornji dio tijela je u redu. Međutim, selfie i slika cijele figure, nisu baš forme za stvaranje dobrog prvog dojma.

Na Linkedinu govorite nešto novo o sebi u poslovnom, a ne u osobnom smislu. Sjajno ste se proveli jučer u kafiću s kolegama s posla? Baš fino, no Linkedin nije mjesto za takve obavijesti.

Zaboravite generičke “pozivnice” i promotivne poruke

Nemojte slati obične, generičke “pozivnice” za kontakt – svakako tome dodajte neku osobnu notu i to doslovno u svakom slučaju kad od nekog tražite da se povežete. Recite im tko ste i zašto se želite povezati.

>>Kako izgleda savršen profil na LinkedInu

U posljednje vrijeme to je postala pošast: slanje raznih promotivnih poruka kojima se podržava proizvod ili tvrtka u kojoj radite. To je, zapravo, nepristojno. I šteti vam. Kako osobno, tako i tvrtki koju tako “zastupate”. Pokažite stvarni interes za osobu s kojom ste se spojili, sudjelujte u diskusijama u kojima ona sudjeluje, pametno i promišljeno komentirajte njene / njegove postove. Nakon kraćega razdoblja tako ćete ostvariti sasvim solidan stupanj interakcije s dotičnom osobom i moći procijeniti je li spremna za nešto što se tiče vaše tvrtke ili usluge koju možda nudite.

Budite profesionalni…

Objavljivanje doskočica, štoseva i zagonetki. OK, to je možda nešto što se vama osobno sviđa, no ponavljamo: Linkedin je poslovna društvena mreža na kojoj se očekuje profesionalno ponašanje, pa se tako i ponašajte.

Štetan trend koji je u posljednje vrijeme zavladao Linkedinom je objavljivanje “oglasa-mamaca” – oglasa za radna mjesta koja zapravo ne postoje. Neki to koriste kao “žetelicu” životopisa i tako grade svoju bazu potencijalnih kandidata, no zapravo, tako zavaravaju svoju mrežu kontakata i nepovratno gube vjerodostojnost.

>>Tri pogreške u LinkedIn profilu koje vam mogu uništiti šanse da dobijete posao

…i umjereni

Nemojte kliknuti na “sviđa mi se” (Like) na baš svaki post koji se pojavi na vašem Linkedin profilu. Sve se to šalje dalje na profile vaših kontakta i dovesti će do toga da će vas izbaciti iz mreže te će vam možda presudno važna osoba za posao tako postati nedostupna.

Također, povezivanje vašeg Twitter profila s vašim profilom na Linkedinu je sasvim u redu i poželjno je. No, kao i u svemu ostalome, važna je prava mjera. Ako pretjerate s time, izgubiti će te kontakt.

I nemojte ni pokušati  kontakte s Linkedina stavljati u svoje baze kontakata kojima šaljete poruke e-pošte! Posebno to nemojte činiti bez njihova dopuštenja.

Pazite na jezik

Naravno, trebate se uvijek izražavati pristojno i odmjereno i ni slučajno ne smijete koristiti prostote, i nikakav politički nekorektan, religijski ili nedajbože pornografski izričaj ili sadržaj. I gramatičke i pravopisne pogreške su nedopuštene.

Na Linkedinu, ako ne možete objaviti i izreći nešto smisleno i vrijedno, nešto što će doprinijeti uvećavanju općeg znanja i obogatiti odnose s vašim kontaktima – bolje je ne objavljivati ništa.