Da biste dobili posao iz snova važno je da ostavite dobar prvi dojam, a velik dio toga temelji se na onome što ćete staviti u sam vrh svoga životopisa. Nažalost, previše onih koji traže posao ne koriste to na najbolji način, upozorava J.T. O’Donnell, savjetnica za ljudske resurse s petnaestogodišnjim iskustvom i izvršna direktorica digitalne platforme Work It Daily koja pomaže ljudima da se lakše nose s izazovima u karijeri.
Jedna od najčešćih pogrešaka prilikom pisanja životopisa je početi s dugom, dosadnom i samodopadnom pričom o tome kako ste sjajni. No, svi koji se prijavljuju za to radno mjesto misle da su sjajni i da zaslužuju biti odabrani.
O’Donnell upozorava na tri zastarjela pristupa pisanju životopisa koji više “ne prolaze” kod menadžera za ljudske resurse.
Istaknite kako možete pomoći tvrtki, a ne što očekujete od nje
Odgovornosti i postignuća navedena u odjeljku vašeg životopisa koji govori o dosadašnjim poslovima dovoljno govore o onome što znate i nudite pa nema potrebe to naglašavati u sažetku.
O’Donnell također smatra kako uobičajena kratka izjava u kojoj objašnjavate zašto vas zanima posao i zašto ste najbolji izbor ne nudi nikakve nove i korisne informacija. Ako ste se prijavili za natječaj, očito je da vas ta pozicija zanima.
Treća zastarjela stvar je objašnjenje što vi očekujete od tvrtke. Čak i ako ste poznato ime u industriji, takvo objašnjavanje vas predstavlja kao amatera, kaže O’Donnell i poručuje: “Kada se kandidirate za neku poziciji, vaš cilj je pokazati kako možete pomoći tvrtki, a ne obrnuto”.
Što možete učiniti da bi vaš životopis bio moderniji i da bi privukao poslodavca da ga pročita do kraja?
Najbolji način je započeti s rečenicom u kojoj ćete se jasno opisati i navesti barem dvije najjače vještine.
Ispod toga navedite šest do osam specifičnih, mjerljivih vještina koje se mogu provjeriti u odjeljku u kojem navodite svoje radno iskustvo. To menadžerima za ljudske resurse omogućava da brzo skeniraju vaše sposobnosti i prepoznaju kod vas ono što traže od kandidata.
Ovo je primjer kako bi to moglo izgledati za osobu koja je prijavljuje za poslove marketinga na društvenim mrežama:
Ivana Horvat
Munjarski put 108
10000 Zagreb
090 1112 2222
VJEŠTINE
Stručna suradnica u digitalnom marketingu s tri godine iskustva u upravljanju online sadržajima i vođenju kampanja na društvenim mrežama.
- analiza i istraživanje tržišta
- razvoj digitalnih strategija za brendove društva
- copywriting
- SEO
- kreiranje sadržaja na društvenim mrežama
- Google Analytics
- e-mail marketing
- projetni menadžment
Navedite u uvodu tvrde vještine
O’Donnell preporučuje da navedete uglavnom tvrde vještine jer menadžeri prednost daju kandidatima koji imaju dovoljno znanja da im nije potrebna opsežna obuka kako bi ih se uvelo u posao.
Naravno, meke vještine su bitne, ali mjesta za njih bit će u nastavku životopisa, a i prilikom intervjua ako budete pozvani na razgovor. Osim toga, i algoritmi za obradu prilikom filtriranja i rangiranja zaprimljenih prijava temelje se na pretraživanju tvrdih vještina.
Ako imate previše vještina za koje mislite da su relevantne za posao i ne znate koje biste istaknuli, odaberite one koji najbolje odgovaraju vašem iskustvu.
Imajte na umu da u životopisu imate ograničeni prostor, uobičajeno je da to bude jedna stranica, na kojem morate navesti sve što smatrate svrsishodnim. Budete li preopširni, mogli biste ostati u sjeni nekoga tko je jednako kvalificiran, ali je bolje posložio životopis.
>>Pet grešaka koje treba izbjeći prilikom pisanja životopisa
>>Vještine koje ne biste trebali navesti u životopisu