U idealnom svijetu svi bismo imali fantastične menadžere – šefove koji nam pomažu da uspijemo, koji nas cijene i koji su jednostavno sjajni ljudi.
Stvarnost je malo drugačija i to, na žalost, nije uvijek slučaj. No, bez obzira na to je li osoba za koju radite mikromenadžer, ima li problema s kontrolom bijesa, favorizira li neku osobu, je li osoba koja voli maltretirati druge ili je jednostavno nekompetentna, morate uvijek izvući najbolje iz situacije u kojoj se nalazite i obaviti svoj posao.
Da bismo vam pomogli, prikupili smo s interneta nekoliko savjeta o tome kako se nositi s lošim šefom. Isprobajte jedan ili više njih, kako biste pokušali pronaći zajednički jezik sa šefom – ili kako biste barem sačuvali zdravlje dok ne pronađete bolju priliku za posao.
Uvjerite se da je problem doista u “lošem šefu”
Prije nego što pokušate „popraviti” svog lošeg šefa, uvjerite se da ste se doista suočili s takvom osobom. Možda postoji opravdan razlog za njegovo ili njeno ponašanje? Ili se, možda, jednostavno previše opirete?
Promatrajte svog šefa nekoliko dana i pokušajte vidjeti koliko stvari je učinio dobro, a koliko loše. Kad učini nešto “loše”, pokušajte zamisliti najjednostavniji razlog zašto je tako postupio. Je li to uistinu njegova krivica ili se to desilo zbog nečega što je izvan njegove kontrole?
Otkrijte motivaciju svog šefa
Razumijevanje zašto se vaš šef bavi ili brine o određenim stvarima može vam dati uvid u njegov ili njezin stil upravljanja.
“… ako su pravila potpuno izvan kontrole, pokušajte otkriti što vašeg šefa motivira na takve postupke. Možda nije stvar u tome da ga doista zanima koliko traje vaša pauza za ručak, nego u tome kako to vide drugi zaposlenici i nadređeni.”
Ne dopustite da problemi utječu na vaš rad
Bez obzira na to koliko se šef loše ponaša, nemojte dopustiti da to utječe na vaš rad. Želite ostati u dobrim odnosima i s drugim menadžerima u tvrtki (i zadržati svoj posao!).
“Ne pokušavajte raditi sporije, uzimati duže pauze za ručak ili pretjerano koristiti bolovanje zbog ‘mentalnog zdravlja’. To će vas samo dodatno opteretiti i dovest će vas u situaciju da vam šef dodijeli nove zadatke prije nego što ste na to spremni.”
Budite korak ispred
Osobito u situaciji kada se morate nositi s mikromenadžerom, pokušajte predvidjeti zahtjeve koje će vam dati i riješite ih prije nego što dođu do vas.
>>Suzy Welch: Mikromenadžment i kako ga prevladati
“… dobar način da spriječite mikromenadžment je da predvidite zadatke koje vam vaš menadžer namjerava dodijeliti i da ih obavite unaprijed. Ako dovoljno često odgovorite šefu da ste nacrt rasporeda već ostavili na njegovu stolu kako bi ga pregledao, otklonit ćete potrebu da vam stalno šalje podsjetnike. Shvatit će da ste dogovorni i da ne treba pratiti svaki vaš korak.”
Postavite granice
Rad s nekim tko ne zna što znače granice ne znači da ih vi sami ne možete postaviti.
“Jedan od izazova kod neugodnih ljudi jest to što je njihovo ponašanje jednako neugodno. Zato je važno distancirati se od takvog ponašanja. Kao što je pjesnik Robert Frost rekao: dobre ograde čine dobre susjede.”
Prestanite pretpostavljati da sve znaju
To što netko ima menadžersku titulu ne znači da ima uvijek ima prave odgovore na sve.
“Ako je netko na vladajućoj poziciji, ne znači da zna sve o svemu. Tako ni titula menadžera nije ekvivalent za mudrog čovjeka punog znanja.”
Budite vođa
Kad ste suočeni s nekompetentnim šefom, ponekad je najbolje da sami donesete neke odluke umjesto njega.
“Ako dovoljno dobro poznajete svoje područje, nema razloga da ne nastavite dalje u smjeru koji daje dobre rezultate za vašu tvrtku. Ljude koji tako rade ostali prirodno slijede jer u njima vide neformalne vođe. Uprava će, iako vas izravno ne nadzire, primijetiti vašu inicijativu. Naravno, ne želite to učiniti tako da podrivate šefa, zato ga uključite u priču.”
Identificirajte okidače
Ako vaš šef ima problema s kontrolom bijesa, identificirajte što pokreće njegove izljeve bijesa i budite dodatno oprezni kako biste izbjegli takve situacije.
“Na primjer, ako urednik poludi kada pogrešno napišete ime izvora, obavezno dva ili tri puta provjerite svoje bilješke. Ako se vaš šef počne pjeniti zato što ste na posao stigli par minuta nakon 8 sati, planirajte da na posao dolazite u 7.45 sati. Svakog dana.”
Koristite savjete iz terapije parova
Kad ste suočeni s neslaganjem, primijenite neke ‘trikove’ iz terapije za parove kako biste prevladali problem.
“Jednostavno mu ponovite ono što je rekao i pitajte ga „Jeste li to mislili?“(to je standardni trik iz terapije za parove). Ako se složi s vašom interpretacijom, zamolite ga da vam kaže više o tome. Ako mu prenesete nečije mišljenje, dajte mu priliku da odgovori i – što je vrlo bitno – pokažite mu da ga slušate.”
Ubuduće izbjegavajte loše šefove
Prije intervjua za posao u novom poduzeću istražite unaprijed kakva je situacija kako biste se uvjerili da se nećete ponovo suočiti s problematičnim šefom.
“Popijte kavu ili ručajte s jednim ili više djelatnika nove tvrtke. Ionako je vaš zadatak doznati opće podatke o tvrtki i njenom poslovanju. Iskoristite priliku da otkrijete što je više moguće o vašem potencijalnom šefu, a da pritom ne zvučite jezivo.”